Jak w każdej sprzedaży tak i w sprzedaży usług agroturystycznych należy wyjść naprzeciw potrzebom klienta. Należy również określić się do jakiego klienta – turysty chcemy skierować swoje propozycje. Czy to ma być rodzina z małymi dziećmi, czy młodzież, czy osoby starsze , czy małżeństwa, czy też „samotnicy”, czy inne osoby.
Dużym atutem w gospodarstwie agroturystycznym są wytwarzanie przez rolnika własne wyroby żywnościowe, takie jak ser, jajka, masło , mleko, miód, chleb itp. Będzie to dla rolnika również okazja do sprzedaży tych produktów.
Dobrze jest , jeśli gospodarstwo znajduje się w rejonie atrakcyjnym turystycznie . Te warunki atrakcyjności spełniają Sudety, gdzie przeważają malownicze krajobrazy górskie , leśne oraz zabytki historyczne.
Jeżeli wiemy już, co możemy zaoferować klientowi, możemy przystąpić do zapoznania się z przepisami prawnymi, które regulują taką formę działalności. Jeżeli już to wiemy , należy tak przystosować dom i otoczenie , aby spełniły one oczekiwania klienta.
W Sudetach znajduje się wiele atrakcyjnych miejsc , w których warto pokusić się o taki rodzaj działalności. Turyści, wybierając miejsce do odpoczynku, biorą pod uwagę nie tylko samo gospodarstwo rolne świadczące tego typu usługi, lecz także to, co znajduje się w najbliższej okolicy. Tutaj warto zapoznać klienta z atrakcjami, a także umożliwić mu dotarcie do ciekawych miejsc w okolicy.
Życzymy powodzenia w zakładaniu takich form działalności.